Мережа Zara змогла стати лідером з продажу одягу, витрачаючи на рекламу лише 0,3% свого бюджету, в той час як більшість конкурентів – мінімум 3,5%. Як fashion-гігант домігся такої ефективності? І які прийоми можуть запозичити у Zara невеликі рітейлери?
1. Бути швидким, а не першим – девіз Zara
Zara створює аналоги зі світу високої моди. Вони хочуть сподобатися підліткам та молодим 20-ти річним людям. Zara оновлює колекції в магазинах щомісяця.
Модні моделі + невисокі ціни + постійне оновлення колекцій.
Чи працює ця стратегія? Судити вам. Загальний обсяг продажів бренду виріс приблизно на 50% за п’ять років, до 17,5 млрд доларів.
2. Вони відстежують відгуки клієнтів та реагують на них
Прохання залишити відгук – це не просто маркетинговий хід Zara. Коли клієнт говорить, що йому щось сподобалося (або не сподобалося), цей відгук надсилається керівництву. Звідти він потрапляє дизайнерам. А ті, в свою чергу, використовують зворотний зв’язок для подальшої роботи.
Менеджери магазину – не просто рядові співробітники. Вони фахівці в області моди. Їх вчать звертати увагу на те, що клієнти говорять та роблять. Вони повинні зрозуміти, як бренду розвиватися далі. Цього неможливо досягти, якщо просто аналізувати дані на комп’ютері.
Пустивши споживачів в процес створення одягу, Zara спирається на масову лояльність до бренду.
3. Zara використовує анти-маркетинговий підхід
Бренд не красується на кожному рекламному щиті. Покупці думають, що, якщо купити сорочку в Zara, на роботі вони не зіткнуться з кимось ще в цій ж сорочці. Адже колекції оновлюють щомісяця.
4. Найважливіше – місце розташування
Якщо комусь здається, що керівники Zara даремно не витрачають на рекламу та маркетинг, то ви помиляєтеся. Zara інвестує в розташування та привабливість своїх магазинів. У 2017 році відкрито 6,500 магазинів в 88 країнах.
Стратегія Zara – відкривати магазини в крупних мегаполісах. Ви не знайдете Zara поруч Ашаном. Їх магазин можна зустріти по сусідству з бутиком. Але ціни Zara набагато доступніші для аудиторії.
З 2016 компанія оголосила, що її агресивна експансія просувається надто повільно. План впав з 8-10% до 6-8% продажів в нових магазинах. Тепер вони роблять акцент на онлайн-продажах.

Багатьом не подобається такий стиль Zara. Бренд є доказом того, що не обов’язково витрачати багато грошей на рекламу. Ви можете прислухатися до покупців і пропонувати нові продукти швидше за конкурентів.